بالیاژ اقتصادی مو

در دنیای امروز، مد و زیبایی به سمت طبیعی و نچرال بودن گرایش پیدا کرده است. تکنیک بالیاژ هم که روشی جدید برای ایجاد ظاهری زیبا و طبیعی در مو است، به یکی از محبوبترین ترندهای رنگ مو تبدیل شده است. هزینه بالای تکنیک بالیاژ باعث شده است تا اکثر خانم‌هایی است که خواستار رنگ کردن موهای خود با این روش هستند، از انجام این کار صرف نظر کنند. اما نگران نباشید، بالیاژ اقتصادی مو راه حل این مشکل است.

به کمک این نوع بالیاژ مو جدید می توانید با صرف کمترین هزینه، تمامی مزایای تکنیک محبوب بالیاژ از جمله سایه های طبیعی و جذاب در بین موها، بهره‌مند شوید.

قیمت و کیفیت بالیاژ به عوامل مختلفی مانند: رنگ موی فعلی، قد موها، رنگ درخواستی برای بخش‌های سایه روشن، مهارت آرایشگر شما بستگی دارد. اما با وجود تمام اینها، بالیاژ از سایر روش‌های رنگ کردن مو مانند مش و هایلایت گران‌تر است. اما با بالیاژ اقتصادی، در عین ایجاد ظاهر زیبا در موها، هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. بنابراین اگر شما هم به دنبال بالیاژی ارزان قیمت و با کیفیت برای رنگ کردن موهای خود هستید، حتما تکنیک جدید و مقرون به صرفه بالیاژ را روی موهای خود امتحان کنید. 

بالیاژ اقتصادی مو چیست؟

بالیاژ یکی تکنیک های محبوب و پرطرفدار برای رنگ کردن مو در بین خانم‌ها است. با استفاده از این تکنیک، طیف رنگ مو از ریشه تا نوک مو، به مرور از تیره به روشن یا برعکس، به صورت نامحسوسی تغییر می کند. معمولا در بالیاژ، رنگ ریشه مو دست نخورده باقی می ماند و چند سانتی متر بعد از ریشه، شروع به روشن یا تیره کردن مو می کنند. به این ترتیب به تدریج رنگ مو تغییر کرده و هایلایت ایجاد شده در بین موها، به طور ماهرانه‌ای با رنگ طبیعی مو ترکیب می‌شود. این کار هم باعث ایجاد عمقی طبیعی در موها شده و جذابیت و زیبایی آنها را دوچندان می کند. 

بالیاژ اقتصادی مو از وقتی وارد میدان رقابت با بالیاژ سنتی شد که هزینه های بالای روش سنتی، صدای خانم‌ها را در آورد. تمامی تکنیک‌های بالیاژ سنتی در روش جدید بالیاژ هم انجام می‌شود با این تفاوت که بودجه کمتری صرف اینکار می شود. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که “چطور ممکن است همان رنگ مو را نتیجه بگیریم ولی هزینه کمتر باشد؟ خب اگر اینطور است، چرا همه بالیاژ مقرون به صرفه و اقتصادی را انتخاب نمی کنند؟!”. در ادامه با بررسی معایب، مزایا و نحوه انجام این تکنیک اقتصادی، به پاسخ تمامی سوالات خود می‌رسید و می توانید انتخاب هوشمندانه‌تری در انتخاب رنگ موی خود داشته باشید.

 

چطور هزینه بالیاژ اقتصادی مو از بالیاژ سنتی کمتر است؟

در بالیاژ اقتصادی تمرکز بیشتر روی کم کردن هزینه ها و حفظ کیفیت کار است. بنابراین برای کسانی که به دنبال موهای رنگ شده با ظاهر طبیعی هستند و نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف این کار کنند، این نوع بالیاژ روشی ایده‌آل برای آنها است. آرایشگران باتجربه برای کاهش هزینه های بالیاژ از ابزار و تکنیک‌های متفاوتی بهره می‌گیرند. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از فویل کمتر یا جایگزین کردن فویل با متریال ارزان قیمت 

یکی از مهمترین ابزار در بالیاژ کردن مو، فویل است. فویل برای جلوگیری از ترکیب رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب نتیجه کار خیلی تمیز و هایلایت فوق العاده حرفه ای در بین موها ظاهر می شود. اما با درنظر داشتن اینکه فویل ماده گرانی است، در بالیاژ اقتصادی یا از فویل کمتری استفاده می شود یا کاغذ و پلاستیک را جایگزین آن می کنند. 

  • بکارگیری تکنیک‌های ساده برای بالیاژ اقتصادی مو

 در بالیاژ سنتی برای ایجاد سایه روشن در موها و عمق بخشیدن به آنها از چند تکنیک متفاوت رنگ کردن مو مانند آمبره، سامبره و بالیاژ برای ایجاد سایه روشن در موها استفاده می‌شود. این تکنیک‌ها به مهارت و صرف زمان بیشتری نیاز دارند و یکی از دلایل اصلی بالا بودن هزینه بالیاژ سنتی، همین بکارگیری تکنیک های متنوع در آن است. در بالیاژ اقتصادی، آرایشگر از تکنیک‌های پیچیده خبری نیست و موها با تکنیک‌های ساده تری مثل هایلایت و مش رنگ می شوند. در تکنیک‌های مورد استفاده در بالیاژ اقتصادی مو رنگ کمتری هم مصرف می شود که این نیز عاملی موثر در کاهش هزینه نهایی است.

  • انتخاب رنگ مناسب

همانطور که می‌دانید تناژ بخش های سایه روشن هر چقدر به پایه رنگ موی شما نزدیکتر باشد، با پودر دکلره کمتر و حتی بدون نیاز به دکلره، می‌توان بالیاژی زیبا و طبیعی با کمترین هزینه و آسیب به موها بدست آورد.

  • انجام روتین‌های مراقبتی بعد از بالیاژ

درست است که ابزار کار و تکنیک در بالیاژ، بخش مهمی از هزینه‌ها را در برمی گیرند؛ اما با مراقبت و رسیدگی به موها بعد از رنگ کردن آنها، می توان زمان ترمیم بالیاژ را طولانی تر کرد. به عبارت دیگر، مراقبت صحیح از موها پس از بالیاژ به کمک انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو و سرم های تقویتی، رنگ مو را ماندگارتر کرده و نیاز به ترمیم آن را کاهش می دهد.

چطور مناسبترین رنگ را برای بالیاژ موهایم انتخاب کنم؟

عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، پایه رنگ موی فعلی، سلیقه شخصی و مهارت آرایشگر در انتخاب رنگ و طیف رنگی ایجاد شده در پایان کار، دخیل هستند. در ادامه برخی از مدل های پیشنهادی برای بالیاژ مو را برایتان آورده ایم اما برای انتخاب مدل بالیاژ خاص خودتان، حتما با آرایشگر خود مشورت کنید.

اگر به یادگیری انواع تکنیک ها و مدل های رنگ کردن مو علاقه دارید، می توانید نگاهی به مقاله “ سامبره مو چیست؟ تفاوت آن با آمبره و بالیاژ مو ” بیندازید.

برخی از مدل‌های پرطرفدار بالیاژ عبارتند از:

  • بالیاژ روی موهای تیره: در این مدل از بالیاژ اقتصادی مو، از رنگ‌های روشن مانند بلوند، قهوه‌ای روشن یا عسلی برای ایجاد سایه بین موهای تیره استفاده می شود.
  • بالیاژ روی موهای روشن: اگر پایه رنگ موی شما روشن باشد، به کمک تکنیک بالیاژ و رنگ‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای، کاراملی یا شرابی طیف رنگی جذابی در موهایتان پدیدار می‌شود.
  • بالیاژ با رنگ‌های فانتزی: این مدل از بالیاژ مخصوص خانم های جسور است که می خواهند ظاهری خاص و منحصربفرد در موهایشان داشته باشند. برای داشتن یک بالیاژ فانتزی زیبا میتوان از رنگ‌هایی مانند بنفش، آبی، سبز و صورتی استفاده کرد.

مزایای بالیاژ اقتصادی مو

  • ایجاد ظاهری طبیعی و زیبا
  • افزایش عمق و جذابیت موها
  • پوشاندن موهای سفید
  • نیاز به ترمیم کمتر
  • تنوع رنگی بالا
  • هزینه کمتر در مقایسه با بالیاژ سنتی مو
  • ماندگاری بیشتر نسبت به سایر تکنیک های رنگ مو

معایب بالیاژ اقتصادی مو

  • نیاز به مهارت آرایشگر
  • زمان‌بر بودن
  • نیاز به ترمیم بیشتر در صورت استفاده از رنگ های خیلی روشن
  • آسیب احتمالی به موها در اثر دکلره
  • عدم تناسب با همه رنگ موها (بالیاژ اقتصادی مو برای موهای تیره مناسب نیست)

بالیاژ اقتصادی مناسب چه کسانی است؟

  • خانم‌هایی که می‌خواهند موهای رنگ شده با ظاهری طبیعی و جذاب داشته باشند.
  • خانم‌هایی که به دنبال رنگ کردن موهای خود با تکنیک بالیاژ هستند اما به دلیل هزینه بالا، از انجام آن صرف نظر می‌کنند.
  • خانم‌هایی با موهای بلند و کم پشت که به دنبال رنگ کردن موهای خود با روشی هستند که نیاز به ترمیم کمتری داشته و موها را حجیم تر نشان دهد.
  • خانم‌هایی که به دنبال رنگ کردن موهای خود با روشی ماندگارتر هستند و نمی خواهند در ماه روانه آرایشگاه شوند.

فراموش نکنید!

با اینکه هزینه بالیاژ اقتصادی مو بسیار کمتر از روش سنتی است، اما معایبی هم دارد که با در نظر گرفتن تمامی معایب و مزایای گفته شده می توانید تکنیک دلخواه خود را انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید که اگر موهای تیره ای دارید، سراغ بالیاژ اقتصادی نروید، چرا که ممکن است روی موهای شما خوب جواب ندهد. برای انتخاب نوع بالیاژ، مدل و رنگ آن، از آرایشگر خود راهنمایی بخواهید تا رنگ بالیاژ متناسب با پایه رنگ موی شما را تشخیص دهد. همچنین برای یادگیری این تکنیک محبوب می توانید در دوره آموزش رنگ مو خانم مولایی شرکت کنید. در این دوره تمامی مباحث مربوط به بالیاژ و سایر تکنیک های ترند رنگ مو، توسط بهترین استاد رنگ مو از سطح مبتدی تا حرفه ای تدریس می شود. هنرجویان این دوره بلافاصله پس از به پایان رساندن دوره آموزشی، به راحتی می توانند وارد بازار کار حرفه ای شوند.

دیدگاه خودتان را بنویسید!