آنچه درباره کراتین مو در خانه باید بدانید|معرفی بهترین برند کراتین مو

ساختار مو مجموعه‌ای از سلول‌های مرده بهم چسبیده‌ است که با پروتئین مهمی به نام کراتین پر می شود و نقشی حیاتی در حفظ استحکام و درخشندگی تارهای مو ایفا می کند.

با گذشت زمان و عادات مخرب در نگهداری موها مثل: خشک کردن و حالت دادن به مو با حرارت بالا، استفاده از شامپوهای سولفات دار، رنگ کردن مداوم مو، عوامل استرس زای محیطی و غیره، سطح طبیعی کراتین در موهایمان کاهش می یابد.

به این ترتیب موها دیگر سلامتی و شادابی اولیه را ندارند و به شدت وز، شکننده و کدر می شوند. هدف ما در این مقاله، آموزش کراتین مو در خانه، بررسی برندهای مختلف مواد کراتینه مو و بررسی معایب و مزایای این روش محبوب، سعی داریم تا شما را در خرید و انجام کراتین مو خودکفا کنیم. در صورتی هم که بخواهید این کار را به صورت حرفه ای دنبال کنید و انواع متدهای احیای مو و بهترین برند کراتین مو را بشناسید؛ توصیه می‌کنم که حتما در دوره کراتینه مو خانم مهسا مولایی شرکت کنید تا علاوه بر یادگیری کامل این مفاهیم به صورت عملی، مدرک معتبر بین المللی احیای مو نیز دریافت نمایید.

راز داشتن موهایی درخشان و خیره کننده در منزل

امروزه خدمات کراتینه کردن مو در اکثر سالن‌ها ارائه می‌شود و ماندگاری، هزینه و تاثیرگذاری مواد مختلف با هم تفاوت‌ها فراوانی دارد. اما با توجه به اینکه هزینه کراتینه مو در سالن های آرایشی خیلی بالاست، افراد زیادی دوست دارند که کراتین مو در خانه را یاد بگیرند و خودشان به راحتی و بدون استرس بتوانند موهایشان را براق و صاف کنند. برای این کار کافیست که مواد کراتینه مورد نظر خود را تهیه نموده و مراحل زیر را عینا انجام دهید تا در پایان، موهای بی نقص و خیره کننده داشته باشید. 

1.جعبه ابزار کراتین مو در خانه

داشتن ابزار کار مناسب و کاربردی، گامی کلیدی برای یک کراتینه موفق به شمار می رود. بنابراین قبل از شروع به کار، نگاهی به لیست ابزارهای مورد نیاز برای کراتینه مو که در ادامه برای شما حاضر کرده ایم بیندازید تا با اطلاعات و اعتماد بنفس کامل، سفر تغییر موی خود را شروع کنید.

  • حوله
  • ماسک
  • دستکش: محافظت از پوست دست در برابر مواد شیمیایی
  • سشوار و اتو مو: موهایی براق و ابریشمی تنها با این دو وسیله
  • کلیپس مو: نظم بخشیدن به موها برای راحت‎تر کردن کراتین مو در خانه
  • کاسه و قلم مو: ابزارهای مورد نیاز برای مخلوط و اعمال مواد کراتینه روی مو
  • شانه: جدا کردن کردن تارهای مو برای رساندن مواد کراتینه به تمام بخش‎های مو

2. انتخاب محیط مناسب برای انجام کار

با توجه به اینکه مواد احیا مو شیمیایی بوده و با حرارت در تماس هستند، امکان متصاعد شدن گازهای مضر در فضا زیاد است. برای حفظ سلامتی، بهتر است در فضایی با تهویه مناسب و به کمک دستکش، ماسک و عینک این کار صورت گیرد.

3.آماده سازی موها برای کراتینه

اعمال مواد کراتین روی موهای چرب و کثیف ممکن است اثر مواد کراتین روی مو را کاهش دهد. بنابراین بهتر است موهایتان را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید تا گرد و غبار، چربی، مواد آرایشی و شیمیایی از روی آنها پاک شده و زمینه کار برای شما مهیا شود. سپس آب مو را با حوله گرفته و به کمک سشوار آنها را تا حدی خشک کنید.

4. اعمال مواد کراتین مو

مواد احیا مو شامل کراتین، فرمالدهید و سایر مواد فعالی است که به تقویت، صافی و درخشندگی مو کمک می کند (شامپو و نرم کننده مخصوص قبل و بعد از کراتینه هم در بسته بندی بعضی از برندها وجود دارد). برای رسیدن به نتیجه بهتر، باید مطابق با دستورالعمل کیت کراتین، مواد احیا مو را در کاسه ای ریخته و به کمک براش روی موها اعمال کنید. موها را به بخش های کوچکتری تقسیم و به کمک کلیپس های کوچک روی سرتان فیکس کنید. هر دفعه یک بخش کوچک از مو را برداشته و مواد کراتین را با دست (حتما از دستکش استفاده کنید)، از 1 سانت مانده به ریشه تا نوک مو بمالید و به کمک شانه به همه تارهای مو برسانید.

5. تثبیت مواد کراتین روی موها به کمک حرارت

برای اینکه کراتین به صورت یکنواخت در تمامی ساختار مو پخش شده و جذب مو شود. اما در این فرآیند توجه به دما اهمیت بسیاری دارد، چرا که دماهای خیلی بالا موجب آسیب رسیدن به مو و دمای خیلی پایین، از تثبیت کراتین در ساختار مو جلوگیری می کند. معمولا دمای بین 150_350 درجه سانتیگراد (البته این دما با توجه به نوع کراتین خریداری شده) برای اتوکشی مناسب بوده و پس از تنظیم دما، شروع به اتوکشی دسته های کوچک مو کنید. دقت کنید که فشار و حرارت اتو در حد مناسب باشد تا به موها آسیب نرسد و کراتین به خوبی جذب مو شود. در پایان کار با استفاده از دمای خنک سشوار، موها را خشک کنید تا اثر کراتین مدت بیشتری روی موهایتان بماند.

6 نکته مهم در کراتین مو در خانه

  • حتما به دستور العمل روی کیت کراتین دقت کنید. چرا که با توجه به برند کراتین، ممکن است دستور العمل اعمال آن روی موها و حرارت مورد نیاز اتوکشی قدری متفاوت باشد.
  • وقتی که مواد کراتین مو را درون کاسه ریختید و آماده انجام کار شدید، معمولا بین 30 الی 60 دقیقه فرصت دارید تا از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، اثربخشی مواد کاهش می‌یابد.
  • قبل از اعمال کراتین روی موها، تست آلرژیک انجام دهید.
  • اگر موهایتان خیلی شکننده و آسیب دیده باشد، حتما برای کراتینه مو از یک آرایشگر متخصص مشورت بخواهید.
  • هنگام خرید مواد کراتین مو، موادی را خریداری کنید که با نوع موی شما سازگاری داشته باشد.
  • از خرید برندهای ناشناس و بی کیفیت خودداری کنید.

معایب و مزایای کراتینه مو

به طور کلی، کراتین کردن مو در خانه با دقت، یادگیری مراحل کراتینه مو و شناخت مواد احیا مو همراه شود، می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر و اقتصادی برای بهبود سلامتی مو و درخشانتر کردن آن باشد. اما برای گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از آسیب رسیدن به موها، مراحل و دستورالعمل های گفته شده در این مقاله را رعایت کنید تا احتمال بروز هرگونه مشکل را به صفر برسانید. اما در حالت کلی شما می توانید با استفاده از این آموزش کراتین مو در خانه، موهای خود را با هزینه خیلی کمتر از سالن های آرایشی صاف و براق کنید.

 علاوه بر این، احیا مو در خانه به شما امکان می‌دهد تا بدون جستجو برای یافتن سالن زیبایی خوب برای انجام این کار و حضور در آرایشگاه، در زمان خود هم صرفه جویی کنید. با این وجود، کراتین کردن مو در خانه، معایبی هم به همراه دارد. به عنوان مثال در صورتی که دمای اتو بیشتر از دمای مورد نیاز باشد، از مواد کراتین مو ناسالم استفاده شود یا مراحل کراتینه به درستی انجام نشود، ممکن است به موهای شما آسیب های جبران ناپذیری برسد؛ در نتیجه این امر، موها علاوه بر اینکه صاف و براق نشوند، زبر، کشسان و حتی خشک و شکننده شوند. 

قبل از خرید مواد کراتین مو، حتما این 6 برند را بشناسید!

اگر میخواهید در خانه موهایتان را کراتینه کنید و نمی دانید کدام محصول ماندگاری و کیفیت بیشتری دارد؛ انتخاب بهترین برند کراتین مو با توجه به نیازها و بودجه فردی شما متفاوت است. در نظر گرفتن جنس مو و میزان وزی یا فر بودن آنها، از جمله عواملی هستند که شما را در تهیه مواد کراتین مو راهنمایی می کنند. با ما در این بخش همراه باشید تا شما را با 6 تا از محبوب ترین برندهای موجود در بازار و ویژگی های آن ها آشنا کنیم.

 GK Hair: برند GK یک برند محبوب کراتین مو است که به دلیل اثربخشی و ماندگاری بالا به یکی از پرفروش ترین محصولات احیای مو تبدیل شده است. این محصول برای افرادی با موهای نازک، ضخیم، وز و مجعد مناسب می باشد. 

Top Hair Care: مواد کراتین برند تاپ فاقد فرمالدئید هستند و به همین جهت انتخابی ایده آل برای موهای شکننده و آسیب دیده است.

Floractive: اگر به دنبال کراتین ارگانیک و طبیعی می‌گردید که گزینه‌ای ملایم برای کراتینه مو بوده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی قوی و مضر باشد، پیشنهاد ما قطعا برند Floractive است.

Prime Keratin: برند Prime Keratin یک برند اقتصادی و مناسب برای کراتین کردن موها در خانه است. چرا که این شرکت مواد کراتین مو را برای انواع مو با قیمت مناسبی ارائه می دهد. تاثیر طولانی مدت کراتین تولید شده توسط این برند، از دیگر دلایل محبوبیت محصولات آن می باشد.

Rp :Rp Keratin یک برند حرفه ای است که کراتین مو با کیفیت بالا را برای استفاده در سالن های زیبایی تولید و روانه بازار می‌کند. اصلا مهم نیست که جنس موهای شما چطور باشد، با محصولات Rp شاهد نتایج چشمگیری در احیای موهایتان خواهید بود.

Felps: اگر اطلاعات خوبی در زمینه مواد کراتین مو داشته باشد، باید به گوشتان خورده باشد که مواد کراتین برزیلی تاثیرات فوق العاده ای در صاف و درخشان کردن موهای وز و مجعد دارند. فرمولاسیون منحصربفرد کراتینه felps که حاوی انواع مواد مغذی مانند کراتین، روغن آرگان و ویتامین E است؛ به درخشانی و ابریشمی شدن موهای آسیب دیده و ترمیم آنها کمک قابل توجهی می کند. 

سخن پایانی

همانطور که در جای جای این مقاله اشاره کردیم، برای گرفتن بهترین نتیجه از کراتین کردن مو در خانه باید به عوامل متعددی دقت کنید. بدین ترتیب احتمال مواجه شدن با مشکلات و آسیب های جدی به مو و سلامتی شما خیلی کمتر می شود. اما با توجه به اینکه کراتین کردن مو فرآیندی پیچیده، تخصصی و نیازمند تجربه است، توصیه می کنیم که برای انجام این کار حتما سراغ فردی متخصص رفته یا از آرایشگر حرفه ای مشاوره بگیرید. همچنین اگر به آرایش و زیبا سازی موهای خود در خانه علاقمند هستید، می توانید علاوه بر یادگیری کراتینه مو در خانه، انواع تکنیک های رنگ کردن مو مثل: آمبره پوشینگ، سامبره، بالیاژ اقتصادی و غیره را در منزل و با صرف کمترین بودجه روی موهای خود انجام دهید. برای یادگیری تمامی تکنیک های رنگ کردن و احیا مو، می توانید سری به وبلاگ آکادمی ما بزنید. همچنین برای یادگیری این تکنیک ها به صورت حرفه ای و دریافت مدرک معتبر، کافیست در دوره مجازی یا حضوری خانم مولایی ثبت نام کنید. اطلاعات دوره، هزینه، سرفصل ها و سایر جزئیات را می توانید از صفحه دوره آموزش رنگ مو کسب نمایید.

دیدگاه خودتان را بنویسید!