معجزه ای برای موهای آسیب دیده! راهنمای انتخاب و استفاده از ماسک مو کراتینه

بسیاری از ما به دلایل ژنتیکی، شرایط جوی، دکلره و رنگ مو مکرر، استفاده بیش از حد از اتو مو، سشوار و برخی مواد شیمیایی، موهایمان خشک و وز می شود. برای مبارزه با این آسیب ها و ترمیم مو، روش های درمانی موقت و دائمی فراوانی وجود دارد. با استفاده از ماسک مو کراتینه می توان موها را به طور موقت، صاف و ابریشمی کرد. هر کدام از این روش ها معایب و در عین حال مزایایی دارند که در ادامه مقاله به تشریح کامل این موارد می پردازیم تا شما را برای انتخاب بهترین روش برای ترمیم موهایتان یاری کنیم.

 ماسک مو کراتینه یکی از محصولاتی است که به صورت موقت موها را صاف و ابریشمی می کند. در حالی که در روش کراتینه مو، فرآیندی شیمیایی برای تزریق کراتین به ساختمان مو صورت می گیرد و 6 الی 8 ماه به موهای صاف و درخشان دست می یابید. البته اگر سالن زیبایی دارید و می خواهید این کار را به صورت کاملا حرفه ای یاد بگیرید، با شرکت در دوره کراتینه مو آکادمی مهسا مولایی، هم می توانید از تجربه کاری 14 ساله خانم مولایی بهره ببرید هم مدرک بین المللی احیا مو دریافت کنید.

ماسک مو کراتین: راهی برای موهای صاف، درخشان و سالم!

ماسک مو حاوی کراتین، یکی از موثرترین روش های موقت احیا مو است که اغلب برای تغذیه و آبرسانی موهای خشک، آسیب دیده، ضعیف و پرزی استفاده می‌شود. کراتین موجود در فرمولاسیون این ماسک مو به لایه های سطحی مو نفوذ کرده و تا چند روز موها را لطیف و براق می کند. بنابراین گنجاندن ماسک مو کراتینه در روتین مراقبت از مو، کمک زیادی به حفظ سلامت و زیبایی موهای شما می کند. استفاده مداوم از این محصول می‌تواند به موهای شما اثرات مثبت متعددی برای مدت طولانی داشته باشد. 

چرا از ماسک مو استفاده کنیم؟

شاید با خودتان فکر کنید که موهای من خیلی آسیب دیده و دیگر با ماسک و سرم نمی توان آنها را ترمیم کرد و حتما باید سراغ کراتینه کردن آنها بروم! از آنجایی که کراتینه کردن مو هم یک روش شیمیایی برای تقویت مو است و اگر موهایتان به دلایل مختلف مانند رنگ، دکلره و… خسته شده باشند؛ کراتینه هم احتمال آسیب رساندن به مو را دارد. بنابراین بهتر است با روش های بی دردسر کراتین مو در خانه با ماسک‌ یا کرم مو مناسب، موها را تا حدی تقویت کنید.

  • تاثیر معجزه آسای ماسک مو در بازسازی و ترمیم موهای شکننده و پرزی: اگر موهایتان در اثر حرارت، اشعه فرابنفش، استفاده از مواد شیمیایی و… دچار آسیب شده باشند، به کمک انواع ماسک کراتینه می توانید ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی مورد نیاز را به ساختار مو رسانده و به ترمیم آنها کمک کنید.
  • تقویت موها و کمک به حفظ سلامتی آنها: از آنجایی که کراتین پروتئین اصلی در ساختار مو است و سبب براقیت آن می شود. به همین سبب، کاهش آن باعث کدری و ضعیف شدن موها می شود. بنابراین با رساندن این پروتئین مهم در زمان شستشو به موها، باعث تقویت موها شده و شکنندگی آنها را تا حدی کاهش می‌دهد.
  • کمک به طولانی شدن اثر کراتینه مو: اگر موهایتان را کراتینه کرده باشید، حتما باید پس از هر بار شستشو از ماسک مو مخصوص استفاده کنید تا تاثیر کراتینه را تا 6 الی 8 ماه افزایش دهید.
  • محافظت در برابر آسیب‌های محیطی: استفاده مداوم از ماسک مو کراتینه می‌تواند لایه ای محافظ در اطراف مو ایجاد کرده و آنها را در برابر عوامل مخرب محیطی مانند حرارت، اشعه خورشید و مواد شیمیایی حفظ کند.

معجزه ماسک مو کراتینه در 7 مرحله

  1. بعد از اینکه موهای خود را با شامپوی بدون سولفات شستشو دادید، مقدار مناسبی (با توجه به بلندی و ضخامت موها) از ماسک مو کراتین را در کف دست خود بریزید.
  2. کف دستانتان را بهم مالیده و ماسک مو کراتینه را از ریشه تا انتهای مو ماساژ دهید. دقت کنید که ماسک با پوست سر و ریشه موها تماس پیدا نکند.
  3. با توجه به اینکه گرما به نفوذ کراتین در مو کمک می کند، می توانید با کلاه مخصوص موهایتان را بپوشانید و اجازه دهید که گرمای سر، تاثیر ماسک روی موها را چندین برابر کند.
  4. بعد از 20 الی 30 دقیقه، ماسک به عمق ساختمان مو نفوذ کرده و رطوبت لازم را به آن می رساند.
  5. بدون استفاده از هر نوع شامپو، تنها با آب ولرم ماسک را از سطح مو بشویید.
  6. اگر هنوز گرهی در موهایتان مشاهده می کنید، در این مرحله می توانید از نرم کننده بدون سولفات برای باز کردن گره ها کمک گرفته و موها را شانه بزنید.
  7. بعد از گرفتن خیسی مو با حوله، به کمک باد خنک سشوار، موهایتان را خشک کنید.

معایب ماسک مو کراتینه

برخی از برندهای ماسک مو حاوی کراتین، قیمت محصول به قدری بالاست که افراد از خریداری آن صرفه نظر می کنند. اما به قول قدیمی ها، هیچ گرانی بی حکمت نیست؛ معمولا این قیمت بالا ناشی از کیفیت بالاتر، مواد با کیفیت تر، ترکیبات افزودنی بیشتر و تحقیقات به عمل آمده بیشتر برای رسیدن به فرمولاسیون بهتر است. همچنین با توجه به اینکه تاثیر این ماده بر روی موها دائمی نیست و دقیقا عین نرم کننده مو، باید در هر شستشو از آن استفاده کنید تا موها وز و خشک نشوند. این نیز دلیل دیگری است که بسیاری قید خرید ماسک مو را میزنند و سراغ دیگر روش های کراتینه مو می روند.

کدام برند ماسک مو کراتینه ارزش امتحان کردن را دارد؟

  • ماسک مو گلیس: برند GLISS یکی از محبوب‌ترین برندهای تخصصی مو آلمانی است که انواع محصولات مراقبتی و زیبایی مو را تولید می‌کند. این محصول علاوه بر کاهش وزی و صافی مو، تار موهای آسیب دیده را آبرسانی و در نهایت احیا می کند.
  • ماسک مو کراتینه مای: این ماسک مو که توسط برند ایرانی My تولید شده است، با قیمت مناسب و عملکرد فوق العاده خود توانسته است جایگاهی در بین بهترین ماسک موهای کراتینه کسب کند. در فرمولاسیون این محصول، کراتین هیدرولیز شده، روغن آرگان، روغن نارگیل، ویتامین E و سایر مواد مغذی گنجانده شده است که برای نرم و ابریشمی کردن موهای آسیب دیده، وز و مجعد ایده آل می باشد.
  • اولاپلکس: ماسک موی محبوب از برند Olaplex، به دلیل عدم استفاده از سولفات، پارابن، فتالات و سایر مواد شیمیایی مضر در ترکیبات خود، برای انواع موهای حساس، رنگ شده، خشک، آسیب دیده، وز و مجعد قابل استفاده می باشد. ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه اولاپلکس بدون ایجاد حس سنگینی روی موها، آنها را آبرسانی و تغذیه می کند و درخشش و لطافت اولیه را به ساختار مو باز می‌گرداند.

آیا کراتینه مو دائمی برای شما مناسب است؟

اگر می خواهید موهایتان همیشه صاف و سالم به نظر برسد و از دردسر اتوکشی مو بعد از هر حمام راحت شوید، ماسک مو نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. بنابراین با یکی از روش های کراتینه مو دائمی موهایتان را درخشان و احیا کنید تا چند ماه، برای مهمانی و دورهمی هم نیازی به آرایشگاه نداشته باشید. انواع کراتین مو معمولا به 4 روش کراتین برزیلی، ژاپنی، اکسپرس و احیا مو در مراکز زیبایی انجام می شود. اگر می خواهید فقط موهایتان تا حدی سالم و صاف به نظر برسد می توانید با روش برزیلی، تا 4 ماه از موهای نرم و درخشان خود لذت ببرید. این روش بیشتر برای افرادی با موهای وز و خشک در نظر گرفته شده است. البته اگر موهایتان نرم و نازک ولی مجعد باشد و بخواهید این موج را از موهایتان محو کنید. چرا روش کراتینه اکسپرس را انتخاب نمی کنید؟ 

بسیاری از افراد اصلا به دنبال صافی مو نیستند و فقط می خواهند موهای آسیب دیده خود را به حالت سالم اولیه خود باز گردانند. به همین منظور هم می توانند با کراتینه احیا مو، سلامتی و شادابی را به موهای خود باز گردانند. اما محبوب ترین روش احیا مو که کراتینه ژاپنی نامیده می شود و ترکیبی از ریباندینگ و کراتینه هم هست، مخصوص آن دسته از خانم ها است که به دنبال صافی شلاقی موهای خود هستند. از هر روشی که موهای خود را کراتینه کنید، لازم است پس از این کار حتما نکاتی را رعایت کنید تا اثر کراتینه موهایتان سریع از بین نرود.

مهمترین مرحله: مراقبت و نگهداری بعد از کراتینه مو

  • حداقل 2 روز بعد از کراتینه کردن موها، از شستن آنها خودداری کنید.
  • موهایتان را دم اسبی نبندید تا حالت نگیرند.
  • حتما از شامپو بدون سولفات و ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه استفاده کنید.
  • سعی کنید در دریا و استخر شنا نکنید. آب شور و کلردار دشمن کراتین مو است.
  • حداکثر 2 الی 3 بار در هفته موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید. چرا که با هر بار شستشو (مخصوصا با آب داغ)، میزان کراتین تثبیت شده در مو کاهش پیدا می کند.
  • قبل از سشوار کشیدن از سرم های مو استفاده کنید تا میزان آسیب پذیری مو را کاهش دهید.
  • هنگام سشوار کشیدن، از درجه حرارت کمتر استفاده کنید تا موها آسیب نبینند.
  • رنگ کردن مو باعث از بین رفتن اثر مواد کراتینه می شود. حتما رنگ کردن مو را قبل از کراتینه انجام دهید و هر 2 هفته یکبار فقط ریشه مو را رنگ کنید.

کدام روش برای موهای شما بهتر است؟ ماسک مو کراتینه یا کراتینه مو دائمی؟

انتخاب بین انواع کراتین مو دائمی و ماسک مو حاوی کراتین، بستگی به نیازها، موجودیت موها و ترجیحات شما دارد. همانطور که در توضیحات فوق هم اشاره کردیم، با توجه به جنس مو، میزان آسیب دیدگی آن، توقع شما در نتیجه نهایی، بودجه در نظر گرفته شده برای این کار و… دلایلی هستند که می توانند شما را برای انتخاب روش مناسب راهنمایی کنند. بنابراین  اگر به دنبال نتایج دائمی و سریع برای رسیدن به موهای صاف و براق دارید و هزینه اصلا برایتان مهم نیست، قطعا کراتینه دائمی مو گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر می‌خواهید نتایجی موقت و با هزینه کمتر دریافت کنید، استفاده از ماسک مو برای شما گزینه بهتری است.

سخن پایانی

همانطور که در جای جای این مقاله اشاره کردیم، با کاهش سطح کراتین طبیعی مو و کدر و خشک شدن موها، شما می توانید این پروتین ضروری را با استفاده از محصولات مختلف مثل ماسک مو و سرم های مختلف یا کراتین تراپی به مو بدهید. اینکه از کدام روش برای احیای موهای خود استفاده کنید، وابستگی مستقیمی به نیاز و بودجه شما دارد. همچنین می توانید با مراجعه به سایر مطالب آکادمی ما، از مطالب آموزنده ما در زمینه احیا مو بهرمند شوید.

دیدگاه خودتان را بنویسید!