آموزش کامل کاتالوگ خوانی رنگ مو با شماره

مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره خانم ها و آقایان ایفا می کند. داشتن موهای سالم و خوشرنگ، حتی می تواند شما را جوانتر و شادابتر نشان دهد. به همین جهت داشتن روتین مراقبت از موها و دقت در انتخاب رنگ برای آنها، امری مهم و حائز اهمیت می باشد. عوامل فراوانی چون رنگ پوست، رنگ چشم ها، سن، فرم صورت، رنگ ابروها و سلیقه شخصی، در انتخاب رنگ مو به کمک شما می آیند. ابزار نخست برای انتخاب تخصصی رنگ مو، کاتالوگ رنگ مو است.

کاتالوگ خوانی رنگ مو نکات و جزئیات فراوانی دارد که اگر می خواهید رنگ مو حرفه ای و زیبایی انتخاب کنید، حتما باید از آنها آگاه باشید.

برای خیلی از ما پیش آمده است که وقتی به کاتالوگ رنگ مو نگاهی می اندازیم، فورا از فروشنده یا آرایشگر می پرسیم: روی موهای من هم همین رنگی می شود؟ شاید هم با دیدن مجموعه ای از تناژهای رنگی زیبا، سردرگم شویم! این هم چالش جدیدی در رنگ کردن مو برایمان رقم زده است. نیازی نیست نگران باشید! در این مقاله می خواهیم از اسرار دنیای رنگ مو پرده برداشته و با نگاهی گذرا به کاتالوگ بهترین برندها، مناسبترین رنگ را برای موهایمان انتخاب کنیم.

کاتالوگ رنگ مو چیست؟

کاتالوگ رنگ مو یک راهنمای تصویری برای دیدن تمامی رنگ مو های یک برند در کنار هم است. این ابزار دقیقا مانند یک کتاب بزرگ است که موهای مصنوعی رنگ شده در رنگ های مختلف بر روی آن قرار گرفته و معمولا شماره و حرف رنگ در زیر همان رنگ حک می شود. لذا در صورت داشتن مهارت کافی در کاتالوگ خوانی رنگ مو کافیست نگاهی گذرا به این صفحات انداخته و رنگ دلخواه خود را به راحتی بیابید. کاتالوگ های چاپی به دو صورت حرفه ای و عمومی تولید شده و به ترتیب برای آرایشگران و عموم مردم عرضه می شوند. در کاتالوگ های حرفه ای رنگ مو تناژها و ترکیبات بیشتری از رنگ ها وجود دارد در صورتی که این تنوع در کاتالوگ های عمومی به چشم نمی خورد.

امروزه تولید کنندگان رنگ مو، کاتالوگ ها را به صورت آنلاین و یا اپلیکیشن موبایل در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. حتی با استفاده از امکانات متنوع این اپلیکیشن ها، می توانید رنگ مو را روی موهای خود به صورت مجازی تست کرده و هماهنگی آن را با رنگ پوستتان مشاهده نمایید. اما نتیجه حاصل از این تست آنلاین ممکن است آنقدر دقیق و قابل اعتماد نباشد. بنابراین در کنار استفاده از این ابزارهای آنلاین، اطلاع از تناژهای رنگی، شناخت حروف و کدهای کاتالوگ، آشنایی با تناژ پوستی و… به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را در انتخاب رنگ مو بدست بیاورید.

کشف اسرار اعداد در كاتالوگ خواني رنگ مو

با رمزگشایی از اطلاعات موجود در کاتالوگ، می توانید رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید و ظاهرتان زیباتر و جذاب تر کنید. اولین قدم برای درک کامل کاتالوگ رنگ مو، شناخت معنی و مفاهیم اعداد و حروف درج شده در آن است. این مقادیر اطلاعات مهمی راجع به پایه و تناژ رنگ مو به شما می دهد. کد منحصربفرد حک شده در روبه رو یا زیر هر رنگی، مشخص کننده پایه رنگ (تیرگی و روشنی رنگ) بوده و به کمک حرف لاتین کنار آن می توان تناژ رنگی را بدست آورد. این کد معمولا از 1 (تیره ترین رنگ) تا 12 (روشن ترین رنگ یا بلوند پلاتینه) متغیر می باشد. اما حرف ذکر شده به طور ساده اگر بخواهیم بگوییم، وقتی زیر نور خورشید به موهایتان نگاه کنید، هاله ای متفاوت از رنگ اصلیشان (به عنوان مثال تناژی از طلایی یا قرمز) روی آنها مشاهده خواهید کرد. این هاله همان تناژ رنگیست که با حروف متفاوت در کاتالوگ رنگی به چشم می خورند. با دانستن همین نکته در کاتالوگ خوانی رنگ مو، تناژ رنگی را در کاتالوگ برند های مشهور نظیر لورآل هم می توانید تشخیص دهید.

کاتالوگ خوانی رنگ مو به کمک حروف درج شده در کاتالوگ

حروف لاتین در اکثر کاتالوگ رنگ مو در دنیا، همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اطلاعات کاربردی در رابطه با تناژ رنگی را به شما می دهد. با به خاطر داشتن این حروف و معانی آنها، دیگر کاتالوگ خوانی رنگ مو و انتخاب رنگ های مختلف از آن، کار ترسناک و سختی به نظر نمی رسد.

  • N: رنگ موی طبیعی
  • A: خاکستری
  • V: بنفش
  • C: دودی
  • G: طلایی
  • M: زیتونی
  • B: بژ- آبی
  • R: قرمز
  • K: مسی
  • O: نارنجی
  • P: پلاتین
  • S: ماسه‌ای

 

 

مواردی که حین کاتالوگ خوانی رنگ مو و انتخاب رنگ باید به آنها توجه کنید!

برای انتخاب رنگ موی مناسب، ابتدا باید رنگ پایه موهای خود را شناسایی کنید. چرا که رنگ موی انتخابی شما در صورتی که با رنگ پایه موهایتان هماهنگی نداشته باشد، ممکن است شاهد مشکلاتی همچون عدم تناسب رنگی در موها، آسیب دیدن آنها، ماندگاری کوتاه مدت رنگ روی مو و در نتیجه صرف هزینه های اضافی باشید. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه، باید حتما تناژ پوستی خود را بشناسید تا هارمونی جذابی بین رنگ پوست و موی خود ایجاد کرده و به زیبایی خود بیفزایید.

همچنین در صورت عدم شناخت کاتالوگ رنگ مو و اشتباه در انتخاب رنگ، رنگ ایجاد شده بر روی موهایتان غیر قابل پیش بینی خواهد بود. اما با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با کیفیت، پوشش دهی و ماندگاری انواع رنگ مو، نتیجه رنگ کردن موها دقیقا همان چیزی می شود که انتظارش را دارید. فراموش نکنید که سپردن کار بدست یک فرد متخصص ریسک کمتری داشته و در پایان نتیجه دلخواه را برای شما ایجاد می کند. بنابراین اگر می خواهید موهایتان را خیلی روشن یا به رنگ ترکیبی خاصی در آورید، حتما از آرایشگر خود کمک بگیرید.

اصطلاحاتی که حین كاتالوگ خواني رنگ مو نیاز دارید!

در نگاه اول دیدن آن همه حروف و اعداد شاید برای هر کسی گنگ و گیج کننده باشد اما با یادگرفتن تمامی اصطلاحات و شناخت معانی این علائم، به درکی متفاوت از کاتالوگ خوانی رنگ مو رسیده و به راحتی می توانید رنگ مناسب هر مویی را تشخیص دهید.

  • رنگ های اصلی و خنثی: رنگ های اصلی اساس و پایه سایر رنگ ها در کاتالوگ رنگ مو بشمار می روند. ویژگی اصلی این دسته از رنگ ها این است که در صورت آنها با سایر رنگ ها می توان طیف وسیعی از رنگ های جذاب را ایجاد کرد. قرمز، آبی، سبز، زرد از جمله رنگ های اصلی و سفید و مشکی هم به اصطلاح رنگ های خنثی بوده و در تمامی کاتالوگ های رنگ مو میتوانید این رنگ ها را پیدا کنید.
  • پایه رنگ مو: پایه رنگ مو اصطلاحی است که برای رنگ موی هر فردی به کار برده می شود. به عنوان مثال رنگ موی فعلی شما اگر قهوه ای باشد در اصطلاح آرایشگری، پایه رنگ موی شما قهوه ای است. شناخت پایه رنگ مو در انتخاب رنگ مو مناسب، راهنمای مناسبی است. بنابراین باید پایه رنگ مو خود را شناخته و سپس اقدام به گزینش رنگ مو هماهنگ با آن نمایید.
  • پابه رنگ: منظور از پایه رنگ همان عدد قبل از ممیز در کاتالوگ های رنگ مو می باشد. هرچه میزان این عدد کمتر باشد رنگ تیره تر و در صورت بیشتر شدن این عدد، رنگ انتخابی به تناژهای روشن از همان رنگ نزدیکتر می شود.
  • تناژ رنگ: تناژ رنگ همان سردی یا گرمی رنگ را مشخص می کند. همچنین برای تعیین میزان روشنی و تیرگی رنگ، میتوان این اصطلاح را بکار برد. تناژ رنگ معمولا به صورت اعشاری یا  با درصد نشان داده می شود.

  • پوشانندگی رنگ مو: از این اصطلاح در رنگ های دائمی و نیمه دائمی برای مشخص کردن توانایی رنگ مو در کاور کردن موهای سفید یا خاکستری استفاده می شود. شماره‌های پایه رنگ 1 تا ۷ عمدتاً برای افرادی که حجم موی سفیدشان بیشتر است مناسبتر است.
  • دکلره: بی رنگ یا دکلره کردن مو معمولا برای زمانی استفاده می شود که پایه رنگ موهای شما تیره بوده و بخواهید رنگ موهای خود را خیلی روشن تر از حالت طبیعی کنید. لذا با استفاده از مواد و تکنیک های خاص، موها را بی رنگ نموده سپس به رنگ دلخواه در می آورند.
  • پیگمنت: مسئول اصلی ایجاد رنگ در محصولات رنگ مو پیگمنت های رنگ است. هر چقدر پیگمنت رنگ یک رنگ مو بیشتر باشد، توانایی رنگ دهی آن محصول نیز به مراتب بیشتر می شود.
  • واریاسیون: واریاسیون ها دسته ای از رنگ های قوی است که به تنهایی قابل استفاده نیست و در ترکیب رنگ مو و تکنیک رنگساژ کارایی آن مشخص می شود. بنابراین اگر از تناژ رنگ موی خود راضی نیستید، می توانید به کمک واریاسیون، تناژ نامطلوب را از موهای خود حذف کنید. واریاسیون در انواع بنفش، سبز، دودی، روشن کننده و… در کاتالوگ های رنگ مو قابل مشاهده می باشد.

انتخاب رنگ مو هماهنگ با ویژگی های ظاهری، به کمک کاتالوگ خوانی رنگ مو حرفه ای

اگر از رنگ موهایتان خسته شده اید و به دنبال تغییری اساسی در چهره و ظاهر خود هستید، میتوانید با در نظر گرفتن برخی موارد، مانند رنگ پوست، رنگ چشم، سن و… این تغییر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. حال که اطلاع کافی از حروف و اعداد درج شده بر روی کاتالوگ دارید، کافیست جزئیاتی از هماهنگی ویژگی های ظاهری با رنگ مو بدست بیاورید تا حین كاتالوگ خواني رنگ مو مناسبترین رنگ را با توجه به شرایط ظاهری خود انتخاب کنید.

اگر پوست روشنی دارید تناژهای روشن و سرد مانند بلوند، خاکستری و یاسی برای رنگ پوستتان بسیار مناسب است. اما برای افراد با پوست های تیره بهتر است از رنگ های تناژ تیره و گرم همچون قهوه ای تیره، شرابی، فندقی استفاده شود. در صورتی که پوستتان گندمی باشد هم می توانید از رنگ های طلایی و مسی برای زیباتر شدن چهره خود استفاده کنید. اما در کنار رنگ پوست با توجه به رنگ چشم هم می توان رنگ موی مناسب را انتخاب کرد. پیشنهاد ما برای افراد با چشم های روشن، رنگ مو بلوند، خاکستری و یاسی و برای چشم های تیره رنگ هایی نظیر قهوه ای، طلایی و مسی ایده آل می باشد. علاوه بر نحوه آرایش، رنگ مو هم می تواند بر روی اصلاح فرم صورت تاثیر بگذارد. به عنوان مثال افرادی با صورت گرد اگر از رنگ های روشن برای موهای خود استفاده کنند، صورتشان قدری کشیده تر به نظر می رسد و افرادی با صورت کشیده به کمک رنگ های گرم می توانند قدری از کشیدگی صورت خود بکاهند.

 

چطور پایه رنگی و تناژ رنگ مو را به درستی تشخیص دهیم؟

پایه رنگ و تناژ رنگ از مهمترین موارد در انتخاب رنگ مو هستند. با تشخیص صحیح این دو فاکتور، می توانید رنگ مویی انتخاب کنید که با چهره شما همخوانی داشته باشد و جذابیت چهره شما را چندین برابر کند. پایه رنگ نشان دهنده میزان تیرگی یا روشنی رنگ موهایمان است. برای تشخیص پایه رنگ و تناژ موهای خود می توانید نگاهی به کاتالوگ رنگ مو بیندازید! اصلا تعجب نکنید، چرا که در این کاتالوگ نمونه ای از انواع رنگ موها وجود دارد. شما با مقایسه رنگ مو موجود در کاتالوگ با رنگ موی طبیعی خود، میتوانید پایه رنگ و حتی تناژ موهایتان را خیلی راحت بدست آورید

همچنین اگر از یک آرایشگر حرفه ای در این زمینه راهنمایی بخواهید، پایه رنگ مو و رنگ مناسب برای آن را به شما می دهد. البته امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و فناوری های به روز، میتوانید از اپلیکیشن های تشخیص رنگ مو هم کمک بگیرید. فراموش نکنید که برای پیدا کردن تناژ رنگی موهای طبیعی از طریق کاتالوگ، باید رفله یا سایه ایجاد شده روی مو زیر نور آفتاب را با رنگ های موجود در کاتالوگ رنگ مو مقایسه کنید. 

جدیدترین ترندهای رنگ مو در سال 2024 در دنیای مد

ترندهای رنگ مو در سال 2024، ترکیبی از رنگ های کلاسیک و مدرن می باشد. به همین دلیل گستره وسیعی از افراد جذب ترند رنگ مو امسال شده و در این راستا اقدام به تغییر رنگ موهای خود می کنند. اما همانطور که از ابتدا این مقاله هم اشاره کردیم، توجه به تمامی ویژگی های ظاهری در کنار داشتن مهارت كاتالوگ خواني رنگ مو، میتواند به شما کمک کند تا ترندها را برای خودتان شخصی سازی کنید. به این معنی که اگر امسال ترکیبی از رنگ های کلاسیک و مدرن مد باشد، شما می توانید با توجه به رنگ پوست و سایر فاکتورهایی که در این مقاله اشاره شد، رنگ ترند مناسب خود را از کاتالوگ رنگ مو انتخاب کنید.

در ادامه، به چند نمونه از جدیدترین ترندهای رنگ مو در 2024 اشاره می کنیم:

  • رنگ موی بلوند کره ای: این رنگ مو، که تناژ گرم و لطیف هم دارد و برای خانم هایی با پوست و چشمان روشن ایده آل است.
  • رنگ موی قهوه ای قارچی: تناژ خنک و طبیعی رنگ مو قهوه قارچی باعث شده است که این رنگ مو به انتخابی جذاب برای خانم هایی با پوست گندمی تبدیل شود.
  • رنگ موی شنی صحرایی: این رنگ مو که تناژ گرم و طبیعی هم دارد، از ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، بلوند و طلایی ایجاد می شود. به همین جهت فرقی نمی کند پوست تیره، روشن یا گندمی داشته باشید، به هر حال رنگ شنی صحرایی با دکلره برای شما انتخابی مناسب خواهد بود.
  • رنگ موی قهوه ای گیلاسی: این رنگ مو، تناژ گرم و جذاب دارد و برای خانم هایی با پوست تیره و چشم های عسلی یا قهوه ای مناسب است.
  • رنگ موی مشکی پرکلاغی: این رنگ مو یکی از محبوبترین رنگ های موجود در کاتالوگ رنگ موهای هر برندی بوده و هیچ برهه ای از زمان نبوده است که این رنگ جزو ترندهای دنیای مد و زیبایی قرار نگیرد. به هر حال رنگ مشکی پر کلاغی با تناژ تیره و شفاف خود، برای هر رنگ پوستی مناسب بوده و همواره جایگاه خود را در جذابیت بخشیدن به چهره خانم ها حفظ کرده است.
  • رنگ موی تنباکویی: فرقی نمی کند که پوستتان روشن، گندمی یا تیره باشد، تناژ گرم و طبیعی رنگ تنباکویی برای تمامی رنگ پوست ها مناسب است.
  • هایلایت های چند بعدی: این تکنیک رنگ مو، به موهای شما عمق و بعد بخشیده و جلوه رنگ موهایتان را بیشتر می کند.
  • بالیاژ و آمبره:اگر به دنبال ظاهری طبیعی و کژوال، در عین حال جذاب برای موهای خود هستید، میتوانید از تکنیک بالیاژ و آمبره برای تغییر ظاهر موهایتان کمک بگیرید.
  • رنگ های فانتزی و شاد: این دسته از رنگ ها که در هر کاتالوگ رنگی نگاه هر خانمی را به خود جذب می کند، امسال به عنوان یکی از ترند های رنگ مو در دنیای مد و زیبایی به چشم می خورد. اگر میخواهید رنگ موی کاملا هماهنگ با دنیای فانتزی مد داشته باشید می توانید انتخابی جسورانه از بین رنگ هایی مانند صورتی، بنفش، آبی و سبز داشته باشید.

سخن آخر!

اگر به دنبال خریداری رنگ مو از بهترین برندها و کامل ترین کاتالوگ رنگ مو هستید، باید به نکاتی همچون میزان پوشانندگی، درصد پیگمنت رنگ، درصد آمونیاک و… هنگام خرید رنگ مو دقت کنید. مارال، بیول، پرستیژ، دوماسی، پیگار از جمله رنگ های ایرانی محبوبی هستند که علاوه بر کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب، از کاتالوگ رنگ مو کامل و تنوع رنگی بالایی برخوردارند. کاتالوگ رنگ مو در هر کدام از برندهای رنگ مو ممکن است قدری متفاوت باشد اما با درنظر داشتن نکاتی که در این مقاله برای کاتالوگ خوانی رنگ موها برای شما عزیزان ارائه شد را به خاطر داشته باشید، به راحتی می توانید از کاتالوگ های رنگ مو اکثر برند های معتبر رنگ دلخواهتان را بیابید.

دیدگاه خودتان را بنویسید!