آموزش ترکیب رنگ مو حرفه ای + ویدئو آموزشی

آرایشگران با تسلط به اصول ترکیب رنگ مو، رنگ های خارق العاده و جذابی را برای مشتریان خود خلق می کنند. اگر شما هم دوست دارید مانند آرایشگران حرفه ای از اسرار رنگ ها پرده بردارید و توانایی پیدا کردن هر رنگ مویی را داشته باشید؛ یا انواع تکنیک های ترکیب رنگ مو را یاد گرفته و مهارت خود را در این زمینه ارتقا دهید. این مطلب دقیقا برای شما گردآوری شده است! هدف ما در این مقاله آموزش ترکیب رنگ مو به زبان ساده، از سطح مبتدی تا حرفه ای است. بنابراین فرقی نمی کند که از قبل اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید خیر! 

چرخه رنگ ها، اصول اولیه ترکیب رنگ، روش های حرفه ای برای خلق رنگ های جذاب و خیره کننده، تنها بخشی از مواردی است که در این مطلب به طور کامل بررسی خواهیم کرد. همچنین در این آموزش جامع، تمامی مراحل شناخت ترکیب رنگ مو از ابتدا تا انتها، در ویدئو آموزش ترکیب رنگ مو در خانه به صورت عملی توسط خانم مولایی مورد بحث قرار داده شده است. در پایان مقاله شما اطلاعات لازم برای ایجاد رنگ های خلاقانه و مورد علاقه خود را بدست آورده و به یک متخصص ترکیب رنگ مو تبدیل خواهید شد.

اصول اولیه و پایه در آموزش ترکیب رنگ مو حرفه ای

قبل از اینکه مستقیم سراغ ویدئو و مطالب آموزش ترکیب رنگ مو بروید، باید به یک سری مسائل پایه از جمله چرخه رنگ، رنگ‌های سرد و گرم و خنثی و رنگ‌های متضاد تسلط داشته باشید. این اصول به شما کمک می کنند تا رنگ ها را به درستی بشناسید و ترکیب رنگ مو را متناسب با ویژگی های ظاهری خود خلق کنید. در صورت عدم توجه به این اصول ممکن است مشکلاتی حین رنگ کردن مو از جمله ایجاد رنگ های نامطلوب در مو، عدم یکنواختی رنگ مو در تار مو، سوختن مو و مشابه این موارد برایتان پیش بیاید. برای راحتتر شدن مسیر انتخاب رنگ مو و مواجه نشدن با مشکلات متعدد، در ادامه مهمترین اصول در رنگ مو را برایتان آورده ایم.

  • انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پایه موها: یکی از راهنماهای شما در انتخاب رنگ مو، رنگ پایه موها است. رنگ پایه مو یعنی همان رنگ اصلی و طبیعی موها بدون وجود هرگونه رنگ شیمیایی یا طبیعی مثل: حنا، وسمه و غیره می باشد. اگر می خواهید رنگ جدیدی برای موهایتان انتخاب کنید، بهتر است که این رنگ با پایه رنگ موی شما سازگاری داشته باشد تا جلوی اختلافات رنگی ناخواسته گرفته شود. اگر شناختی درباره تشخیص پایه رنگ مو ندارید، می توانید به مقاله آموزش کامل کاتالوگ خوانی رنگ مو مراجعه کرده و به راحتی تناژ و پایه رنگ مو خود را پیدا کنید.

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

  • هنگام انتخاب رنگ مو، به رنگ پوست و چشمان خود دقت کنید: وقتی رنگ انتخاب شده برای موهایتان با رنگ پوست و چشمانتان هماهنگ باشد، رنگ جدید روی موها خیلی طبیعی به نظر می رسد. بنابراین اگر طرفدار سبک کژوال و زیبایی طبیعی هستید یا می خواهید بدون هیچ تکنیک روانشناسی، اعتماد بنفس خود را افزایش دهید؛ می توانید از رنگ پوست و چشم های خود هنگام انتخاب رنگ مو الهام بگیرید. رنگ های قهوه ای مسی، بلوند طلایی و قهوه ای روشن از جمله رنگ های مناسب برای پوست روشن هستند. برای پوست های تیره هم استفاده از رنگ مو شنی صحرایی، مشکی، مسی تیره، بلوند کاراملی و غیره توصیه می شود.

  • تست حساسیت به مواد شیمیایی قبل از رنگ کردن مو: همانطور که میدانید قبل استفاده از رنگ مو شیمیایی حتما باید تست حساسیت را روی قسمت کوچکی از پوست و مو انجام دهید. این تست واکنش بدنتان را به این ماده نشان می دهد و در صورت مشاهده هر گونه علائم آلرژیک، نباید از آن رنگ مو در کل سر استفاده کنید. به همین راحتی خود را از حساسیت ها و واکنش های ناخواسته دور کرده و سلامت پوست و موهایتان را تضمین می کنید.
  • روتین های مراقبت از موهای رنگ شده: موی رنگ شده نسبت به موی سالم قدری آسیب پذیر و حساس تر است. بنابراین برای نگهداری از موها پس از رنگ و دکلره، حتما باید دقت بیشتری بخرج دهید. بنابراین از ماسک های مو، نرم کننده، سرم های تقویتی، روغن های طبیعی و شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده کمک بگیرید. استفاده از این محصولات ماندگاری رنگ روی موها را افزایش داده و رنگ را روی تار مو تثبیت می کند.
  • توجه به توضیحات و دستورالعمل درج شده در قوطی رنگ مو: ساختار و ترکیبات هر برند رنگ مویی با سایر برندها متفاوت است. بنابراین باید قبل استفاده از هر رنگ مویی، دستورالعمل درج شده در قوطی آن را مطالعه کنید تا از وقوع واکنش های ناخواسته، سالم بودن مواد مورد استفاده در ترکیب رنگ، تاریخ انقضا و میزان ماندگاری رنگ مو مطلع شوید. 

چرخه رنگ و کاربرد آن در ترکیب رنگ مو

چرخه رنگ ابزاری دیداری برای مشاهده تمامی رنگ های اصلی، فرعی و خنثی در کنار است. با شناخت و درک بهتر این ابزار، راز ترکیب رنگ ها با هم را کشف کرده و می توانید رنگ های زیبا و جذابی را برای موهایتان خلق کنید و ظاهری کاملا متفاوت از قبل را در خود ایجاد نمایید.

نحوه استفاده از چرخه رنگ در ترکیب رنگ مو

همانطور که اشاره کردیم، چرخه رنگ از رنگ های اصلی، فرعی، خنثی و متضاد تشکیل شده است. رنگ های متضاد رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ ها دقیقا روبروی هم قرار گرفته اند. از این رنگ های متضاد برای ایجاد کنتراست رنگی و ایجاد عمق در رنگ موها استفاده میشود. همچنین میتوان با بکارگیری رنگ های متضاد در ترکیب رنگ مو، رنگ های ناخواسته را از تناژ رنگ مو حذف کرد. به عنوان مثال اگر رنگ مو شما تناژ زردی داشته باشد، میتوانید با ریختن مقدار مناسبی از رنگ بنفش، زردی ایجاد شده در رنگ مو خود را خنثی نمایید.

اما قبل از همه کاری باید تشخیص دهید که تناژ رنگ موی شما چیست و در کدام دسته از رنگ های این چرخه قرار می گیرد. رنگ های گرم موجود در این چرخه مخصوص افرادی با تناژ رنگ مو گرم و تمامی رنگ های سرد موجود در آن زمانی به کارمان می آید که تناژ رنگ موهایمان سرد باشد. اما فرض کنید که موهایتان را رنگ کردید و تناژ رنگی ناخواسته ای (مثلا نارنجی) در موهایتان ایجاد شد، برای خنثی کردن این تناژ های رنگی مزاحم می توان از رنگ های خنثی مانند خاکستری، سیاه، سفید و قهوه ای در ترکیب رنگ مو بهره برد.

اشتباهات رایج در ترکیب رنگ مو که باید از آنها دوری کنید!

اکنون که با چرخه رنگ های آشنا شدید و انواع رنگ و کاربردهای آنها را در ترکیب رنگ مو شناختید، میخواهیم سراغ آموزش ترکیب رنگ مو حرفه ای برویم. اما قبل از آن، باید رنگ مورد نظر برای موهایمان را انتخاب کنیم. همانطور که رنگ موی مناسب جذابیت و زیبایی ما را چندین برابر می کند، انتخاب رنگی اشتباه پیامدهای نامطلوبی مثل ایجاد رنگ های پیش بینی نشده در مو، آسیب رسیدن به موها و رنگ نگرفتن آنها را به همراه دارد. با دوری از این اشتباهات می‌توانید رنگ موی دلخواه و زیبای خود را به دست آورید. در ادامه لیستی از اشتباهات رایج در انتخاب ترکیب رنگ مو را برایتان لیست کرده ایم:

  •  عدم توجه به تناژ مو
  •  انتخاب رنگ نامناسب با رنگ پوست
  • استفاده از اکسیدان زیاد یا کم
  •  عدم تست رنگ، قبل از رنگ کردن مو
  • عدم توجه به دستورالعمل‌های روی جعبه رنگ مو
  • اعمال رنگ روی موهای خیس
  • عدم استفاده از محصولات مراقبتی بعد از رنگ کردن مو

آموزش ترکیب رنگ موهای پرطرفدار برای سال 1403

عوامل فراوانی در رنگ موی نهایی تاثیر می گذارند. سابقه رنگ مو، وضعیت سلامت موها و پایه رنگ مو از جمله مواردی هستند که ممکن است باعث تغییر رنگ مو حاصله شوند. بنابراین فکر نکنید که با در دست داشتن فرمول ترکیب رنگ مو، موهای شما دقیقا به همان رنگ در می آیند. بهتر است قبل از رنگ کردن موهایتان حتما با یک آرایشگر با تجربه مشورت کنید تا بهترین رنگ مو را با توجه به شرایط شما انتخاب کرده و ارائه دهد. در ادامه آموزش ترکیب رنگ موهای پرطرفدار امسال را برایتان آورده ایم.

آموزش ترکیب رنگ مو بدون دکلره بلوند عسلی:

  • 1 تیوپ رنگ بلوند روشن شماره 8
  • 10 سی سی واریاسیون نقره ای
  • 20 سی سی اکسیدان 6%

ترکیب رنگ مو قهوه ای روشن:

  • 1 تیوپ رنگ قهوه ای روشن شماره 6
  • 1/2 تیوپ رنگ قهوه ای متوسط شماره 5
  • 10 سی سی اکسیدان 6%

فرمول رنگ مو شرابی:

  • 1 تیوپ رنگ شرابی شماره 6.66
  • 1/2 تیوپ رنگ قهوه ای تیره شماره 4
  • 10 سی سی واریاسیون بنفش
  • 20 سی سی اکسیدان 6%

درخشان کردن قسمت های روشن در تکنیک هایلایت:

  • 1 تیوپ رنگ بلوند روشن شماره 8
  • 10 سی سی واریاسیون نقره ای
  • 20 سی سی اکسیدان 6%

کلام آخر!

در این مقاله سعی کردیم که با توضیحات جامع و ویدئو بخشی مفید از دوره آموزش رنگ مو استاد مولایی، آموزش ترکیب رنگ مو حرفه ای را به صورت گام به گام و حرفه ای برای شما عزیزان ارائه دهیم. به خاطر داشته باشید که با تسلط به چرخه رنگ، اصول اولیه ترکیب رنگ مو و دوری از رایج ترین اشتباهات در این زمینه، می توانید سخت ترین تناژهای رنگی را به دست آورده و رضایت مشتریان را جلب کنید. همچنین اگر می خواهید اصول ترکیب رنگ مو را فقط برای رنگ کردن موهای خود در خانه یاد بگیرید، با رعایت این نکات، زیبایی و جذابیت را با کمترین هزینه به خود هدیه می دهید. 

دیدگاه خودتان را بنویسید!