راهنمای جامع انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

قطعا به وجود آوردن تغییرات مختلف در ظاهر و تمایل به زیباتر شدن، برای هر فردی هیجان انگیز و خواستنی است. یکی از روش های فوق العاده ای که تاثیر سریع و مستقیمی در زیبایی چهره شما دارد، رنگ کردن مو می باشد. این هم سبب شده است که اکثر خانم ها در بازه های زمانی مختلف رنگ مو خود را تغییر می دهند. اما انتخاب رنگ مو کار خیلی ساده و پیش پا افتاده ای نیست و بسیاری در این انتخاب دچار مشکل شده و رنگ مو مناسب خود را نمی توانند پیدا کنند.

تعیین رنگ مو فرآیند کاملا تخصصی بوده و افرادی که از جزئیات آن اطلاعی ندارند، نمی توانند رنگ موی مناسبی را به شما پیشنهاد دهند. اگر میخواهید با این جزئیات آشنا شده و مناسبترین و بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید، لازم است نکاتی را از بهترین اساتید در این زمینه یاد بگیرید.

مجموعه های آرایشی و آرایشگران با سابقه، معمولا نکات بسیاری را برای راحت تر شدن کار خانم ها در انتخاب رنگ مو به آنها ارائه می دهند. به این ترتیب نتیجه حاصل از تغییر رنگ مو بر روی چهره فرد، بسیار مثبت و جذاب خواهد بود. برای مثال مهمترین اصل در یافتن رنگ موی مناسب، شناسایی تناژ رنگی پوست می باشد. در واقع می توان گفت که با اطلاع از این امر، نتیجه نهایی دقیقا مطابق میلتان می شود. حالا که نزدیک سال نو هستیم و بازار رنگ مو هم بسیار داغ است،  قصد داریم به روزترین و مفیدترین اطلاعات در رابطه با رنگ مو مناسب هر فردی را به شما مخاطبان عزیز بدهیم تا با انتخاب مناسبترین رنگ برای خود، در آستانه ورود به سال جدید شاهد جادوی رنگ مو در زیبایی چهره خود باشید.

مناسبترین رنگ مو کدام است؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که اصلی ترین معیار در انتخاب رنگ برای موها، رنگ پوست است. یعنی هر رنگ مویی به هر کسی نمی آید و باید با در نظر داشتن رنگ پوستتان، رنگ خاصی را برای موهای خود برگزینید به عنوان مثال رنگ مویی که برای فردی با پوست سبزه بسیار جذاب و خیره کننده است، شاید برای فردی دیگر با پوست و چشم روشن، اصلا جالب نشود. اما امروزه دنیای مد و ترندها به کلی با این عقیده مخالف بوده و رنگ پوست را به عنوان اصلی ترین معیار برای انتخاب رنگ مو نمی شناسد. اگر نگاهی گذرا به فشن شو ها و مجله های مد بیندازید، حتما به رنگ موهای ناهماهنگ با تناژ پوستی هم بر خواهید خورد. حال برای اینکه اولین قدم را در انتخاب رنگ مناسب برای موهایمان برداریم باید بدانیم که رنگ پوست افراد، اغلب در سه دسته کلی زیر قرار می گیرد:

  • سفید و روشن
  • نسبتا متوسط یا گندمی
  • تیره یا سبزه

بسیاری از آرایشگران که علاقه ای به پیچیده کردن قضیه ندارند، فقط با در نظر گرفتن تناژ پوستتان، رنگ مویی را به شما پیشنهاد می دهند. اما اگر موهای خود را به دست فردی حرفه ای که با جدیدترین متدهای رنگ مو آشنایی بسپارید، شک نکنید که برای تعیین رنگ مو مسائل بیشتری را در نظر می گیرد.

تناژ پوستی در انتخاب رنگ مو چه اهمیتی دارد؟

همانطور که تا به اینجا اشاره کردیم، تناژ پوستی اصلی ترین و در عین حال ابتدایی ترین اصل، در انتخاب رنگ مو بشمار می رود. بسیاری از افراد فکر می کنند که تناژ پوستی در واقع همان رنگ پوست است. ولی از نگاه یک فرد متخصص در این زمینه، این موضوع چندان درست هم نیست. در واقع تناژ پوستی اصطلاحا ته رنگ پوست شماست. تناژ پوستی هر فردی ممکن است در یکی از سه دسته مختلف گرم، سرد و خنثی قرار بگیرد. لازم به ذکر است که فرقی ندارد رنگ پوست شما کدام یک از دسته های ذکر شده باشد چرا که تناژ پوستی و رنگ پوست دو مبحث کاملا جدا از هم هستند.

2 راهکار طلایی برای شناسایی تناژ پوستی

راهکار های مختلفی وجود دارند که می توانند شما را در تعیین تناژ پوستی و در نهایت انتخاب رنگ مو کمک کنند. این راهکار ها عبارتند از:

  • اولین راهکار این مسئله است که ساعد دست خود را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید. در این حالت به رنگ رگ دست های خود توجه کنید. اگر رنگ آن ها آبی یا بنفش باشد، تناژ پوستی شما سرد است. اگر رنگ رگ های شما در این حالت سبز آبی یا سبز باشد، احتمالا تناژ پوستی شما گرم است. اما اگر جزو هیچ کدام از حالت های بالا نبودید، تناژ پوستی شما خنثی می باشد. در افراد با تناژ پوستی خنثی، معمولا رنگ رگ دست های فرد قابل تشخیص نیست.
  • راهکار دیگری که برای تعیین دقیق تر تناژ پوستی وجود دارد به کمک یک کاغذ A4 و آینه مشخص می شود. برای این کار ابتدا در مقابل آینه قرار بگیرید و کاغذ سفید را کنار صورتتان قرار دهید. در صورتی که رنگ پوستتان در کنار کاغذ سفید، زرد به نظر برسد، تناژ پوستی گرم دارید. اگر این رنگ صورتی یا هلویی باشد، تناژ پوستی شما سرد است. در برخی از موارد ممکن است رنگی که فرد در این تست مشاهده کند، طوسی باشد. در چنین حالتی تناژ پوست شما خنثی است.

تاثیر تناژ پوستی در انتخاب بهترین رنگ مو

پس از این که تناژ پوستی خود را تعیین کردید، حال زمان آن رسیده است که به شکل راحت تری رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب شما میتوانید بهترین رنگ مو را با توجه به تناژ پوستی برای خود انتخاب نموده و شاهد تغییرات فوق العاده ای پس از تغییر رنگ موهای خود خواهید بود.

انتخاب رنگ مو برای پوست روشن با تناژ گرم

اگر پوست روشنی دارید و تناژ پوستی شما گرم باشد، برای دستیابی به بهترین نتیجه در رنگ کردن مو باید به سمت رنگ هایی بروید که اصطلاحا دارای ساختار سرد هستند. با انتخاب رنگ های سرد در ترکیب رنگ موی خود می توانید تناژ گرم صورت خود را خنثی کرده و نتیجه ایده آلی را رقم بزنید. در ادامه لیستی از رنگ موهای مناسب برای این تناژ پوستی آورده ایم تا کار شما را در انتخاب رنگ مو راحت تر کنیم.

  • شامپاینی
  • بژ
  • دودی یا خاکستری
  • یخی
  • نقره ای
  • بلوند پلاتینه
  • شنی

انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست روشن با تناژ سرد

در صورتی که پوستتان روشن ولی تناژ پوستی سردی دارید، بهترین گزینه در انتخاب رنگ مو برای شما رنگ هاییست که دارای تناژ گرم هستند. لذا به کمک رنگ های گرم، از تناژ سرد پوستتان کاسته و هارمونی زیبایی بین چهره و موهایتان ایجاد می شود. اگر تا به حال به اشتباه از رنگ های سرد برای موهایتان استفاده کرده اید، بهتر است یکبار هم که شده رنگ های زیر را جایگزین رنگ قبلی موهایتان کنید تا جلوه جدیدی در چهره شما به وجود بیاورند.

  • رنگ بلوند طلایی
  • رنگ کهربایی
  • رنگ عسلی
  • رنگ کاراملی

انتخاب رنگ مو برای پوست روشن با تناژ خنثی

در صورتی که در تست فوق متوجه خنثی بودن تناژ پوستی خود شدید، همچنین رنگ پوستتان در دسته پوست های روشن قرار می گیرد، تبریک می گوییم چرا که شما جزو خوش شانس ترین افراد در انتخاب رنگ مو هستید. طیف وسیعی از رنگ ها برای مو افرادی با پوست خنثی مناسب بوده و شما آزادید که تمامی رنگ های گرم و سرد در رنگ مویتان بهره ببرید. تقریبا می توان گفت که رنگی نیست که به چهره شما نیاید و با رنگ مو با تناژ سرد یا گرم زیبایی چهره خود را چندین برابر می کنید. با این حال اگر در انتخاب رنگ دچار وسواس هستید، ما به شما رنگ مو مسی، ماهاگونی تیره و روشن و کهربایی را پیشنهاد می کنیم. این رنگ مو ها به عنوان جذاب ترین گزینه ها برای خانم ها با تناژ پوستی خنثی شناخته می شوند.

انتخاب مناسبترین رنگ مو برای پوست گندمی با تناژ گرم

اگر از پوست گرم و گندمی برخوردار هستید، بهترین رنگ مو برای شما، رنگ هایی با ساختار سرد و تیره است. با انتخاب این دسته از رنگ ها، برای افرادی با پوست گندمی و گرم، قدری از گرمی پوست با رنگ های سرد خنثی شده و هماهنگی جالبی بین رنگ پوست و مو ایجاد می شود. اگر از ما بپرسید که کدام رنگ مو برای من که رنگ پوست گندمی با تناژ گرمی دارم، مناسب است؟ حتما لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم را به خاطر بسپارید!

  • رنگ مو شاه بلوطی
  • رنگ مو شکلاتی تیره
  • رنگ مو قهوه ای موکا
  • رنگ مو قهوه ای تیره

پوست های گندمی با تناژ سرد چه رنگ مویی را انتخاب کنند؟

پوست های گندمی که از تناژ سرد هستند باید از رنگ موهایی استفاده کنند که با تناژ سرد در تضاد باشد. در واقع انتخاب رنگ برای این رنگ پوست بسیار مهم است و در اثر انتخاب رنگ مو اشتباه، ممکن است ظاهر نامطلوبی را در شما ایجاد کند. با این حال رنگ های مناسب برای مو این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • عسلی
  • قهوه ای طلایی
  • دارچینی
  • کاراملی
  • کهربایی

راهنمای انتخاب رنگ مو

پوست گندمی با تناژ خنثی یا هلویی

همان طور که قبلا هم گفته شد، افرادی که تناژ پوستی خنثی دارند، دستشان در انتخاب رنگ مو بسیار بازتر است. با این حال بهترین رنگ مو برای افرادی با پوست گندمی با تناژ خنثی، شامل موارد زیر می شود.

  • مشکی مایل به آبی
  • قهوه ای اسپرسویی
  • کاملا مشکی

لازم به ذکر است که این دسته از افراد می توانند در کنار استفاده از رنگ مشکی، هایلایت های مختلف را بین موهایشان ایجاد کنند تا از یکدستی و خسته کننده بودن رنگ مو تیره خود قدری بکاهند.

بهترین رنگ مو برای رنگ پوست تیره با تناژ گرم

اغلب افراد با پوست تیره بر این باور هستند که انتخاب بهترین رنگ مو برای آن ها بسیار دشوار است. چرا که هر رنگ مویی به پوستشان نمی آید و برخی رنگ ها حتی پوستشان را تیره تر جلوه می دهد. با این حال باید بدانید که شما می توانید به کمک راهکار های مناسب، مسیر گزینش موردنظر خود را بسیار راحت تر کنید. رنگ های زیر چهره شما را شاداب تر نشان داده و بر زیبایی شما می افزایند.

  • کاراملی
  • قهوه ای متمایل به طلایی
  • شکلاتی
  • پلاتینه

رنگ مو مناسب رنگ پوست تیره با تناژ سرد

رنگ های قهوه ای گرم به عنوان گزینه بی نظیری برای پوست های تیره با تناژ سرد به شمار می روند. با این وجود افرادی که دارای رنگ پوست تیره با تناژ سرد هستند می توانند رنگ های عسلی، کاراملی، کهربایی و دارچینی را امتحان کنند.

رنگ مو مناسب برای پوست تیره یا سبزه با تناژ خنثی

معمولا میکاپ آرتیست های حرفه ای برای بهبود نتیجه به دست آمده از رنگ کردن مو در افرادی که پوست تیره با تناژ خنثی دارند، رنگ موهای هیجانی را پیشنهاد می کنند. با این دسته از رنگ ها می توانید با تغییرات مثبت بیشتری در چهره خود مواجه شوید. این رنگ ها شامل:

  • بلوطی
  • قهوه ای متمایل به قرمز
  • بلوطی قرمز

انتخاب بهترین رنگ مو با توجه به تناژ پوست

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، انتخاب رنگ مو پروسه به ظاهر ساده، در واقع نسبتا سختی است که باید با نهایت دقت به انجام آن بپردازید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما تست های گفته شده در مقاله را با نهایت دقت انجام دهید تا بهترین گزینه را برای موهای خود برگزینید. اما برای انتخاب رنگ از آلبوم رنگ های مو باید با اعداد و حروف درج شده در آن آشنا باشید. شما می توانید با مطالعه مقاله کاتالوگ خوانی رنگ مو پرده از تمامی اسرار آن بردارید. اما قبل از انتخاب رنگ مو باید قدری دقت و حوصله به خرج دهید تا ابتدا رنگ پوست خود را تشخیص داده و رنگی ایده آل برای تناژ پوستی خود بیابید.

دیدگاه خودتان را بنویسید!